Més informació [ Detall d'activitat

 
4021391402   Els ambients a cicle inicial i cicle mitjà
2018-2019   Assessorament. Educació Infantil-Primària
  
   17/1/2019 - 9/5/2019 (20 hores) de 17:00h a 19:00h
   ESC Escola Auró
   c. Germà Joaquim, 128 (Terrassa) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Vallès Occidental II
  
  
  
Inscripció   12/09/2018 - 26/09/2018 . Activitat restringida PUC
  
Descripció i   Metodologia:   L’ambient de l’escola ha de permetre als infants descobrir, explorar, meravellar-se i crear, com a eixos principals d’acció. Perquè això es doni cal tenir present totes les peculiaritats d’aquest ambient i jugar amb els elements que el configuren incloent-hi els materials.
Transformar els espais i l’ús dels materials passa per la transformació de la mirada cap a l’infant i les seves possibilitats i necessitats.
Reflexionar sobre els materials, els espais, els temps... és la part més important a l’hora de crear i generar un projecte educatiu que col·loqui a l’infant en el centre del seu procés d’aprenentatge.
Aquesta formació ofereix un espai de trobada pels membres de l’equip educatiu per tal de detectar les necessitats reals del centre, reflexionar i aprofundir sobre com s’organitzen els
espais, tant interiors com exteriors i quins materials oferim als infants per garantir donar resposta a les seves necessitats i interessos del moment evolutiu en el qual es troben.
  
Objectius   Identificar i analitzar les necessitats en quant a espais i materials a l’escola.
• Aprofundir en la pedagogia de la vida quotidiana a l’escola, tant a l’interior com a l’exterior.
• Reflexionar sobre l’ús dels materials.
• Reflexionar sobre l’organització dels espais.
• Exposar i trobar recursos per poder dissenyar, planificar i organitzar els espais.
  
Continguts   La cultura d’infància
.La visió i la cultura d’infància
.El paper de l’adult que acompanya
L’espai en la infància
.Bases teòriques
.Importància de l’espai en la infància
El disseny i la planificació dels espais
.Disseny d’espais vius, amables i habitables
.Polisensorialitat
.La bellesa i l’estètica
.Organització i planificació d’espais i ambients
L’ús dels materials
.El joc dels infants
.Els materials que s’ofereixen
.Propostes i provocacions amb els materials.
  
Formador/a   Jenny Silvente González
  
Avaluació   Assistència, programació i programació i valoració d'activitats d'aula recollides
  
Requisits de  certificació   Assistència, programació i programació i valoració d'activitats d'aula recollides
  
E-mail   crp-terrassa@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   17/01/2019   -   - 
 Sessió 2   dijous   07/02/2019   -   - 
 Sessió 3   dijous   14/03/2019   -   - 
 Sessió 4   dijous   11/04/2019   -   - 
 Sessió 5   dijous   25/04/2019   -   - 
 Sessió 6   dijous   09/05/2019   -   - 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent